Kúpou motorky ešte nič nekončí, teraz nastáva čas na lepšie poznanie samého seba a štýlu jazdy, aký nám vyhovuje. Za svoju „kariéru“ jazdca na motorke pravdepodobne ešte niekoľko vecí zvážime a takisto pochopíme, že základom nielen bezpečnej, ale aj komfortnej jazdy je kvalitná prilba. Ale výber vhodnej prilby, ktorá by zodpovedala našim podmienkam jazdy môže byť náročnejší najmä zo začiatku, no našťastie máme aj vďaka internetu prehľadný výber.
O niečo pokročilejší jazdec už dokáže oceniť funkcionalitu, kvalitu ako aj komfortnú stránku prílb, najmä počas jazdy. Každopádne textovou formou sa môžeme pokúsiť maximálne o to, predstaviť vám niektoré typy prílb a ich zaradenie ku konkrétnemu motocyklu, respektíve štýlu preferovanej jazdy.
Prilba na skúter je väčšinou ten praktický a otvorený typ s hmotnostne ľahším dizajnom. Nepokrýva bradu ani spodnú časť tváre. Výhodou je tak jeho praktická a odvzdušnená stránka, nižšia cena, ale v prípade vyššej rýchlosti a silnejšej motorky vidíme problémy, a to najmä s nárazovým vetrom a nedostatočným zabezpečením v prípade možného nárazu.
Integrálna prilbaje zasa naopak prispôsobená rýchlejšej jazde po diaľnici. Pokrýva celú hlavu vrátane tváre, disponuje len takým malým prierezom v oblasti očí. Tento typ vás tak ochráni pred nárazom vetra, voči všetkým vonkajším podmienkam, nevýhodou je snáď slabšia odvzdušnenosť.
Odklápacie prilby alebo „vyklápačky“doprajú prakticky totožnú ochranu ako „integrálky“ s tým rozdielom, že predná časť je vyklápacia, a tým pádom veľmi praktická, čo oceníte najmä pri dlhších trasách, kedy nemusíte dávať z hlavy dole celú prilbu, ale stačí vyklopiť predný otvor.
Jetkysú tie typy prílb, ktoré vidíme u jazdcov na chopperoch, čiže tá helma, ktorá pokrýva vrchnú časť hlavy, pričom tvár pokrytá nie je. Zaujímavý a celkom populárny dizajn, avšak len k špecifickej motorke a typu jazdy.
Enduro prilby a motocrosssú ako už názov napovedá, určené do náročného enduro terénu, čiže do hrboľov, bahna a prírody. Sú špecifické predným šiltom a špicatou bradou.