Formix

Sme v strehu a neunikne nám ani ten najmenší detail. S našim pokrokovým online magazínom, na tom budete rovnako. Neprehliadnite žiadnu z aktuálnych udalostí.

Nevhodná reklama známeho e-shopu

Reklamy nám niekedy môžu pripadať vlezlo trápne, no je pravdou, že aj reklamy prechádzajú určitou kontrolou a komisiou. Hlavne čo sa týka posúdenia ich morálky a to nielen k divákom, ale i ku konkurenčným predajcom.  Dôkazom porušenia určitých princípov z morálneho hľadiska voči konkurentom, tak bola označená za nevhodnú napríklad reklama od Alzy/zelený mužíček kričiaci: „Pozemšťan“/. Mnohí si možno teraz myslíte, že reklama bola zakázaná z dôvodu otravného charakteru tohto zeleného panáčika. No nie, dôvod je iný.

obrazovka

Podstata problému reklamy znie v tvrdení,  podľa ktorého vraj jedine Alza dokáže priniesť darčeky do Vianoc. Problém je v podstate slovíčka, ktoré som podčiarkol a to jedine. Toto tvrdenie v reklame totiž nie je vôbec pravdivé, takéto služby predsa poskytli i mnohé iné obchody. Nie je to len môj názor, ale o nevhodnosti tohto výroku rozhodla kompetentná rada, ktorá posudzuje morálny charakter reklám, ako som spomenul hneď na začiatku. Podľa spomenutej rady je vraj tento výrok nemorálny z dôvodu, že neprávom hanobí konkurenciu, pričom divák si môže neprávom pomyslieť, že Alza je jediný obchod, ktorý tieto rýchle služby poskytne. Tým pádom tak  Alza môže neprávom prilákať zákazníkov k sebe, pričom konkurencia zostane neprávom znevyhodnená a oslabená či dokonca stratová, v počte zákazníkov i finančného zisku.

dlaň

Vlastne aby som bol presnejší, reklama bola v tvrdení možno ešte drzejšia, pretože využila slovné spojenia ako „Na rozdiel od ostatných Vám garantujeme,…“ čo samozrejme konkurenciu nespravodlivo očierňuje.  Rada pre reklamu navyše tvrdí, že podmienky ktoré musí zákazník splniť, aby mu prišla objednávka domov do Vianoc, sú vraj vedome napísané pre priemerného človeka nezrozumiteľne, priam mätúco.

otázky

Za nekorektnú bola označená aj ich ďalšia reklama ktorá tvrdí, že pokiaľ nakúpite v tomto internetovom shope, získate určitú finančnú odmenu, tvrdenie sa zameriavalo na každého jedného kupcu. Veľa ľudí si reklamu pomýlilo so zľavou, pričom žiadne zľavy či finančné odmeny nedostávali. Finančnú odmenu však má získať iba určitý výherca a nie každý, kto v Alze nakúpi.No to v reklame prezentované nebolo. Reklama bola pre verejnosť opäť údajne mätúcou.